Last Minute

Esküvő

Hívjon minket!

+36 70 509 9170

Amikor nem érkezik válasz…

honeymoon-244016_1280 (1)Elkezdted szervezni az esküvődet, és már az első ajánlatkéréseknél azzal találkozol, hogy nem válaszolnak a szolgáltatók? Nem vagy egyedül. Több menyasszony számol be arról, hogy nem érkezik meg az ajánlat, vagy csak hetekkel később. Érdekes módon ez 10-ből 9-szer nem a budapesti felkapott, leterhelt éttermekre, cateringesekre, szállodákra a jellemző, inkább kisebb, vidéki éttermek, cukrászdák járnak ebben élen.

Nem akarok senkit sem bántani, de sokszor olyan hozzáállással szembesülnek a menyasszonyok, hogy mivel egy esküvőt szervező pár nem visszatérő vendég, és amúgy is sok vele a macera, mert többször jönnek helyszínt bejárni, kóstolni, stb., az éttermek nem veszik a fáradtságot a megfelelő bánásmódra, tájékoztatásra, odafigyelésre. Igen, sokszor egy ifjú párt szakmai tanácsokkal is el kell látni, mert nekik ez az első esküvőjük, nem tudják, hogy miért büfé, miért felszolgált, miért inkább ez és miért nem az.

 Sajnos nehéz elsőre megkülönböztetni a korrekt, jó szolgáltatókat a kevésbé jóktól. Ők is lehetnek szimpatikusak, lehet szép a honlapjuk, esetleg már személyesen is találkoztatok, vagy egy ismerős ajánlotta őket, tehát vársz az ajánlatra, miután elküldted a kérést. Eltelik néhány nap, írogatod az e-maileket, telefonálsz, de nem éred el az illetékest. Nem érted. Kezd gyanús lenni a dolog, de mentegeted, hogy biztos sok a dolga. Ezen mi is átestünk, de egyre kevésbé esünk bele ebbe a csapdába, mert már csak olyanokkal dolgozunk, akikben megbízunk, tudjuk, hogy pontosan azt fogjuk kapni, amit ígértek, hiszen ezerszer bizonyítottak már. (legutóbb egy kedves menyasszony több, mint 10 millió Ft-os ajánlatot kapott, amire várt hetekig, volt néhány kérdése, amire nem válaszoltak, majd kiderült, hogy egy kicsit több, mint a feléből ki lehet hozni azt az esküvőt, amit elképzelt)

Ültem én is eleget a másik oldalon, volt nekem is, hogy három helyszínbejárásom volt egy napra, egy ebéd, és ha már nem fért bele emellett az ötödik ajánlat megírása, akkor írtam egy e-mailt azoknak, akik kimaradtak, hogy láttam a lekérést, van helyünk a kért dátumra, holnap jelentkezem. Valahogy a morál is más volt még akkor, de nem azért kezdtem el írni erről a jelenségről, hogy a régi szép időkön ábrándozzak, hanem azért, hogy választ adjak azoknak a menyasszonyoknak, akik elsődlegesen emiatt fordulnak hozzánk segítséget kérve. Belefáradtak már az elején, és ezért adják fel a saját szervezést. Egyszerűen nem értik, hogy ha ott hagynak valahol sokszor több millió forintot, akkor egy telefonra miért nem méltatják őket, miért kell hetekig várni egy esküvői menüsorra, miért nem kapnak választ az e-mailjeikre.

Nem hiszem, hogy a „személyre szabás” miatt, hiszen arra nem veszik sokan a fáradtságot, hogy – csúnya szóval élve – kvalifikálják az ajánlatkérést, föltegyenek néhány kérdést, ami elengedhetetlen egy jó ajánlat megírásához. (Hálával gondolok most egykori főnökömre, aki nem hagyta, hogy úgy küldjek ki ajánlatot rendezvényre, hogy előtte nem beszélek a megrendelővel.) Úgy gondolom, ez hozzáállás kérdése. Valamint azt is gondolom, hogy aki ahogy ajánlatot ad, úgy végzi a munkáját (szintén egykori kedves főnököm szavaival élve), úgyhogy idejében ott kellene hagyni az ilyen szolgáltatókat, ne az esküvőn derüljön ki, hogy semmi sem úgy van, ahogy előzetesen megbeszéltétek.

Ismerek egyébként olyan értékesítőt, aki – saját szakmájának egyik legjobbja – az állásinterjúkon, amikor elérkeznek ahhoz a részhez, hogy megkérdezik tőle, hogy „mit tesz majd annak érdekében, hogy még több ügyfele legyen a cégnek”, azt válaszolja, hogy „fölveszem a telefont és válaszolok az ajánlatkérésekre”. Kicsit furcsán néznek rá ilyenkor, de ha kipróbálnák a saját értékesítésüket, lehet, meglepődnének.

Ha meguntad a várakozást, küldd el ajánlatkérésedet, még ma fölvesszük veled a kapcsolatot.

kép forrása: pixabay


Küldj hozzászólást!

Az e-mail címedet nem tesszük közzé. A csillagozott mezők kitöltése kötelező.

Post Navigator Supported By Easy Post Navigation