Ha jó az irány, gyorsan történnek az események
+36 70 509 9170
Szinte minden pár, akivel a mindennapi életben találkozunk (nem azok, akik ügyfeleink voltak :)) arról számol be, hogy kb másfélszer annyiba került az esküvő, mint ahogy eredetileg tervezték.
Íme néhány ötlet, hogy könnyebben tartsd magad a büdzséhez:
1. Mindenki tökéletes esküvőre törekszik, de ezt könnyű túlzásba vinni. Ha már azon gondolkodsz, hogy a Brazíliából érkező nagynéni diétájába illeszkedik-e a légitársaság által nyújtott menü, akkor túl sok időt hagytál a tervezésre.
Tartsd a fókuszt a lényeges dolgokon és ne törődj a többivel, érezd jól magad! Erre a legjobb módszer, ha lerövidíted a tervezési időt. Ekkor a helyszínek is jobb árat fognak adni, hogy hozzájuk menj, hiszen már nem lesz sok esélyük eladni azt a dátumot, ha még eddig nem tették. Persze, ez csak akkor működik, ha vagy rugalmas vagy a dátumot illetően (esetleg péntek is szóba jöhet) vagy nem ragaszkodsz egy adott helyszínhez és persze a vendéglétszám se 300 fő, akik a világ különböző pontjairól érkeznek.
2. Ha nem vagy rutinos vendéglátós és fejtörést okoz, hogy egy esküvőn milyen mennyiségű alkohol elfogyasztására számíthatsz a vendégeid részéről, válaszd az italcsomagot, még ha elsőre többnek is tűnik, mint a fogyasztás szerinti számlázás. Így előre tudni fogod, mire számíts a számlát illetően, nem kell végigidegeskedni az estét és nem ér hajnalban kellemetlen meglepetés.
3. A párok jellemzően 9-12 hónappal az esküvő előtt kezdik megkeresni a szolgáltatókat, így, ha korábban kezded a keresgélést, nagyobb eséllyel kapod meg ugyanazt a szolgáltatást azévi áron, amikor lekéred. (és persze lefoglalod)
4. Tervezd meg előre pontosan, hogy mi az, amit saját kezűleg szeretnél végezni és rendelj hozzá egy költségkeretet is. A házilag készített meghívók a legtöbbször drágábban jönnek ki, ha összeadod a költségeket és a dekorációnál is sokan elfelejtik, hogy azt az adott napon a helyszínre is kell szállítani és el is kell helyezni az asztalon / falon. Érdemes arra is figyelni a helyszín kiválasztásánál, hogy sok helyen ma már a menüvel együtt csomagban adják pl. a menükártya elkészítését és mutatós az alap dekoráció is, amivel szintén költséget takaríthatsz meg.
5. A kevesebb több.
Igaz ez a képekre is, érdemes olyan fotóst választani, aki inkább kevesebb, de művészien retusált képet készít, mint az akár több ezres darabszámot ígérőt, mert a mennyiség a legtöbbször a minőség rovására megy
5 + 1. Nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, hogy a létszámon lehet a legtöbbet spórolni és még nem láttam olyan esküvőt, ahol a vendégek számának csökkentését a pár utólag megbánta volna. Ugyanakkor azt is meg kell jegyezni, hogy vannak olyan fix költségek, amelyek nem csökkennek a létszámmal (pl. autóbérlés), így itt is érdemes mindent számításba venni, mielőtt a húsz fős vacsora mellett döntötök.
Küldj hozzászólást!